Recorde, en la ingènua adolescència allà pels anys 60, com ens sobtaven les manifestacions públiques i baralles a Estocolm en favor de la no tala d’arbres d’una gran avinguda seua (tan important era un arbre?), o la fúria amb què s’ocupaven els nord-americans d’Alabama per no deixar lloc als negres en els autobusos (no pagaven el bitllet els negres o què?), o la cega Justícia (mai millor dit) a Sud-Àfrica posant uns en un lloc i els altres en altre lloc: escoles de blancs, escoles de negres; cases i pobles de blancs, cases i poblats de negres; uns manen (els blancs, un 15% de la població), els altres obeeixen (els negres, la majoria)… Segueix llegint →
Publicat el 14 desembre 2013
“Els he donat el vot, i m’han llevat la televisió, m’han llevat Canal 9…, què li farem!”, la bona dona arrossega les cames, allunyant-se.
És la imatge de la resignació, de qui se sent assaltada, no acaba d’entendre-ho, i s’ho amaga cap endins. És el camí de la frustració. La frustració, eixa força, eixe pesar, que es mou i remou calladament, que mossega l’ànima a poc a poc, i creix com una cosa maligna a cada nou colp, a cada nou succeït de desfeta o espoli. Queden més desfetes? En queden més, d’espolis? Els valencians estem preparats per a més atacs o destrosses?… Segueix llegint →
Publicat el 11 desembre 2013
“Casi la mitad de los jubilados de la provincia ayudan a sus hijos a llegar a fin de mes”, INFORMACIÓN (24-11-2013, domingo). “El TSJ pide refuerzos para evitar el colapso por los casos de corrupción” (23-11). “La policía halló documentos de las casas de los hijos de Alperi en los registros a Ortiz (se sospecha que fueron regaladas por el constructor al exalcalde)” (22-11). “Diputados del PP dicen que se sienten engañados y retiran su apoyo al indulto a Hernández Mateo” (21-11). “El exdirector general de la CAM pagó en efectivo el millón y medio para salir de la cárcel” (20-11)… Segueix llegint →
Publicat el 1 desembre 2013
“Ací, els nivells salarials per davall de la mitjana europea i la flexibilització dels despatxaments de treballadors són dos dels factors quecaptaran l’interés de les empreses i capital europeus, i són una motivació per a reclutar nous assalariats; s’hi corren menys riscos”, així s’expressava el xef d’una gran consultora internacional… Si ha de ser així, tot siga per l’ocupació. Eixe és el tribut o la càrrega que la major part dels ciutadans hem de suportar i pagar. Guanyar menys, i disposar de menys prestacions socials a causa de les retallades. Segueix llegint →
Publicat el 28 novembre 2013