Quan la dreta perd en les urnes, la terra tremola. Millor dit, fan que tremole. Com és això? La dreta té una concepció del món que acaba en allò de “tots estem obligats a complir la llei”. És a dir, hi ha el que hi ha, són conservadors. Sense advertir que el món és dinàmic, canviant, i que progressivament s’hi generen situacions distintes, potser d’inestabilitat, també d’exclusió o precarietat. I aquí és on entra l’Estat (tots) per tractar de corregir-ho, amb allò que s’anomena Estat del Benestar o Social, que no és altra cosa que un camp de conciliació, un escenari de recuperació i integració de tots els components de la col·lectivitat. Segueix llegint →
Publicat el 13 novembre 2014
De sobte, la societat s’escandalitza i se’n fa creus per l’extensió de la corrupció. 1900 imputats en tota Espanya per casos de corrupció. Andalusia és la que més casos de corrupció registra i la que més macro-processos porta endavant: en total 541 casos. La Comunitat Valenciana és la segona en matèria de corrupció d’Espanya amb 200 procediments oberts. Madrid és la tercera amb 153 casos de corrupció i 28 macro-causes. Segueix llegint →
Publicat el 4 novembre 2014
Octubre, el mes de les celebracions i les efemèrides sentides i assenyalades, va tombant: 9 d’octubre; dia de la Hispanitat, el 12; el 25, revolució d’octubre, assalt al Palau d’Hivern pels bolxevics… Però una, entre totes, ressalta per nova i exitosa: el Halloween, el 31, festa esta d’origen celta per a celebrar el final de les collites, el final del bon temps, i la retirada cap a casa per passar l’hivern, nit en què tornaven també a casa les ànimes dels avantpassats a arreplegar menjar, calor i caliu familiar. Segueix llegint →
Publicat el 1 novembre 2014
Mariano Rajoy, pobre, no ve más allá. Sus legajos y montones de leyes le impiden ver la deriva de Artur Mas hacia la independencia definitiva (que no desea). Unas elecciones plebiscitarias en Catalunya serían el acta de defunción de España como Estado unitario. Tras estas, la voluntad mayoritaria de los catalanes, expresada en las urnas democráticas y oficiales, sería el mandato taxativo e irrehuible para Artur Mas (como para el resto de España y para el mundo) hacia la plasmación del Estado Catalán. Segueix llegint →
Publicat el 16 octubre 2014