CLAMAR EN EL DESIERTO, 2

  “La primera protesta contra la discriminación presupuestaria ha sido pobre. La Cámara (de Alicante), principal convocante, ha fallado el tiro. Ytur ayela, juan carlos. alicantinismo. (teoría - Comprar en todocoleccion -  71787847 el PP, que iba detrás, también. Pero el fracaso es de la sociedad alicantina” (INFORMACIÓN, 6-11-22), sota la firma de l’exdirector del diari, J. R. Gil, eixe era el titular, “Clamar en el desierto”, i eixa era la reflexió sobre la concentració haguda el dijous 3 de novembre contra la discriminació dels Pressupostos Generals cap a Alacant!… Resulta que, segons l’Institut d’Estudis Econòmics d’Alacant (Ineca), entre els anys 2008 i l’actual 2022 el Govern Central ha destinat a la província 3162 milions d’euros de menys del que ens correspondria per població. Segueix llegint →

Publicat el 14 novembre 2022

Per novembre, el foc has d’encendre

Novembre era el novè mes del calendari romà, abans d’afegir-se dos mesos més (gener i febrer), per tant ara és l’onzè mes. el mes que començava Cómo se descubrió el fuegoamb l’obertura de les portes del món subterrani, de l’abisme infernal, per a posar en contacte els vius i els morts. Segueix llegint →

Publicat el 4 novembre 2022

ESTEM EN UNA DEMOCRÀCIA PLENA?

Jesús Moncho

Bona pregunta, després d’observar com el Parlament Europeu, en unes votacions contra el Govern hongarés de Viktor Orban, ha manifestat que Hungria ja no pot ser considerada una “democràcia plena”. Una resolució avalada pel 81% dels eurodiputats presents en la votació. En base, explicaven els eurodiputats, a un dolent funcionament del sistema electoral, a la precària independència judicial, al nepotisme en l’Administració pública o la vulneració dels drets. Segueix llegint →

Publicat el 29 setembre 2022

D’ALBORAIA O DE XIXONA

   Los mejores helados caseros para refrescar tu verano de 2021Als valencians, no cal dir-ho, ens agrada a manta l’orxata, ja no diguem els gelats, el xàmbit. No tenim la culpa que part de l’horta, a vora la mar, se salinitzara, i donara aqueix fruit tan especial que es diu “xufa” o “xufla”, que ja en temps dels moros, com que no podien beure vi, hom va tractar de vore la manera de fer un beuratge de les xufles amb el que matar la set o, en estiu, refrescar-se. S’acabava d’inventar l’orxata. L’orxata valenciana. Com la paella. Segueix llegint →

Publicat el 22 agost 2022

© 2008-2026 Jesús Moncho Pascual. Tots els drets reservats.

Disseny web i allotjament de Clave de Web.